Hoogteziekte - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Heleen Velde - WaarBenJij.nu Hoogteziekte - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

Hoogteziekte

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

03 Maart 2006 | Peru, Cuzco

godver, had ik net een mooi berichtje getypt, is ie ineens verdwenen... nou ja. dan nog even gauw een kort berichtje:
ben nu in Cuzco, woensdag in Lima aangekomen en donderdag gelijk door naar Cuzco met het vliegtuig. daar op het vliegveld 2 zwitserse meisjes aangesproeken en met hen in een hostel beland. we wilden gister er een rustig dagje van maken, maar uiteindelijk belanden we op een paard en hebben we nog heel veel ruines gezien. we zijn er alledrie alleen wel heel belabberd vanaf gekomen: combinatie van hoogteziekte, zon en weinig slaap, jetlag... was gister zelfs aan het overgeven.. maar voel me nu gelukkig weer topfit, maar gaan vandaag wel heel rustig doen.
maar alles prima hier dus, vermaak me goed en train mijn verst- zwitserduits....
veel liefs HEleen

  • 03 Maart 2006 - 15:00

    Dineke:

    Hee!!!
    Mooi dat je veilig aangekomen bent en weer beter bent en al vriendinnetjes hebt gevonden!
    Nou veel plezier in ieder geval heb op dit moment niet iets spannends te vertellen.
    Groetjes dineke

  • 03 Maart 2006 - 17:22

    Annetje&Onno:

    Gelukkig dat je even wat van je laat horen en dat alles goed gaat (niet te hard van stapel lopen dus, maar dat heb je nu ook geleerd). Hier veel sneeuw en mist. Liefs en knuffel

  • 03 Maart 2006 - 18:19

    Kai:

    Cocablaadjes eten schijnt goed te helpen tegen hoogteziekte, echt waar. Heb je dat al geprobeerd? ;)

  • 04 Maart 2006 - 08:45

    Japke:

    Hee Leen!
    Ik wist helemaal niet je naar Peru was/bent! Maar gelukkig sta ik nog steeds op de mailinglist! Leuk zeg! Maar eerst komende vakantieproject is 2 weken Amerika in Juli, maar tot die tijd lees ik fijn jouw verhalen!
    Veel mooie dingen toegwenst, liefs

  • 05 Maart 2006 - 07:44

    Mieke:

    Hoi Heleen,
    Waar je ook zit je vermaakt je prima. Nog veel plezier en tot ziens.
    liefs Mieke

  • 05 Maart 2006 - 18:25

    Judith:

    Fijn om te lezen dat je het tot nu toe naar je zin hebt! Lukt het allemaal nog een beetje met je Spaans, want veel anders verstaan ze daar niet. Geniet ervan en drink maar veel cocathee, dan ben je hopelijk snel van je hoogteziekte af (en is een stuk lekkerder dan cocablaadjes kauwen kan ik je vertellen...).
    Hasta luego!
    Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 27565

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: