opstartproblemen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu opstartproblemen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

opstartproblemen

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

17 Augustus 2005 | Noorwegen, Oslo

Kjære alle sammen!

Met 40 kilo op mn rug/buik (tja, handbagage wegen ze niet he...) ben ik afgelopen zondag veilig in Oslo geland. Na 2 weken lang regen in Nederland, was het een hele verademing om weer eens in de zon te lopen, het was zelfs behoorlijk warm! En het leuke is: het was de afgelopen dagen steeds super weer! helaas is het nu bewolkt..

Maargoed; na een nacht in een hostel, heb ik me maandag naar mijn nieuwe woonwijk begeven, een studentendorp aan de uiterste rand van Oslo. De kamer is prima, beetje kaal (die in Bergen was leuker.., Spitsbergen ook), deel mn toilet met een ander meisje, maar die heb ik nog niet gesignaleerd. In de keuken 2 andere huisgenoten gezien: een Chinees meisje en een Noor. Beiden zijn nooit lang in de keuken helaas. Erg sociaal is het hier dus niet. Maargoed; hier alvast mijn adres (kaartjes om mn kamer mee op te vrolijken!!!)

Heleen van de Velde
Olav M Troviks vei 50 H0411
NO-0864 Oslo
Noorwegen
+47 22188870

Maandag ook gelijk naar de universiteit gegaan: mn begeleider zit nog tot 5 september in Japan, maar ik had met de student adviseuse Marit afgesproken. Die begon gelijk in het Noors te vragen of ik noors kon, of liever engels wilde praten, en ik heb heel dapper gezegd dat ik noors wilde praten... het gaat best wel goed! Ik heb geleerd om over het weer, eten ed te praten, dus studieaangelegenheden is wel wat anders, maar ze begrijpen me wel en ik hen over het algemeen ook!

Samen met Marit bij verschillende mensen langs gegaan, op zoek naar een DEM. Voor de KGISsers onder ons: ik ga ook met ARC werken, hoop dat het me lukt zonder de aantekeningen van Yvo..

Gister wilde ik dan eindelijk aan de slag gaan: alleen het inloggen wilde niet! En Marit was afwezig, IT was er ook niet en degene die mij eventueel zou kunnen helpen bij internationale zaken was ziek! Probleem was dat ik mijn registratie niet kon voltooien omdat je daarvoor ingeschreven moest staan voor een vak; maar ik ga geen vakken volgen... beetje jammer allemaal dus. Wel een meisje uit Utrecht tegengekomen die ik van Softijs (schaatsen) kende!

Maar omdat ik gister dus niet aan de slag kon, maar naar de stad gegaan en een goedkope mountainbike gekocht (er zit nog wel 1 Shimano onderdeel op...). Nou ja, tot nu toe doet ie het prima, en hij hoeft maar 3 maanden mee te gaan. Wat heen en weer gefietst en bij een meertje gezeten op 3 minuten afstand van mn huis: is daar ook bos; populair gebied bij de Noren..

Vandaag weer een poging gedaan in te loggen en nu is het gelukt! Weer bij Marit geweest en die heeft maar ingevoerd dat ik hier mn thesis schrijf, wat in zekere zin ook wel het geval is.. Maar ben nu eerst even mn mail aan het bijwerken ed en heb om 14u een openingsceremonie en ga dan met mijn 'buddy' en 'buddygroepje' bbqen, beetje sociolizen dus. Wel goed, want van mn huis moet ik het dus niet hebben.

Nou ja, dat was het wel even voor nu. Oh ja, als mensen willen bellen: de telefoon op de gang hoor ik niet, en mn huisgenoten denk ik ook niet (zijn erg veel deuren in huis..) dus laat eerst even mijn mobiel overgaan, als ik dan thuis ben, zal ik naar de telefoon lopen...

Stor klem, Heleen

  • 17 Augustus 2005 - 21:15

    Jason:

    hey Heleen, mooi dat t allemaal prima is gegaan, wel balen van die 2 wk regen in nl. Tis hier nu (tijdens de UIT) gelukkig wel mooi weer... We hebben allemaal ons best gedaan om leuke mannen lid te maken (dat wil zeggen iedereen, waarbij ik niet heel erg hard mn best deed), maar ik geloof dat er toch meer vrouwen lid gaan worden, maar ja ... ik zal een leuk kaartje op zoeken of een foto om je kamertje mee te versieren, een foto van jezelf ook goed?

    veel plezier knuffel

    Jason

  • 19 Augustus 2005 - 14:12

    Ad:

    He Helena,

    Klinkt allemaal leuk, geloof dat je onderhand meer met het koude noorden hebt dan met het natte nederland ,-) Je zult het misschien niet geloven maar ik ga ook op reis....naar Zuid Afrika, jahoe! Verder is alles rustig op het je wel bekende KNMI. Veel plezier

    X

    Ad

  • 21 Augustus 2005 - 10:15

    Dineke:

    Hallo!
    Nou klinkt leuk allemaal, hier is ook alles nog goed ga morgen ook mountainbiken op m'n vrije dag. En zo gauw ik weer thuis ben zal ik je bellen.
    Daag

  • 21 Augustus 2005 - 11:26

    Janne:

    hee heleentje!!!
    goed om te lezen dat het allemaal oke is!! De alpenweek was trouwens echt super, echt jammer dat je er niet meer bij kon zijn!!! Ik heb nog coole foto's van jou van de vakantie, die stuur ik je wel op je mail. Maak er wat moois van!!

    veel liefs van janne

  • 19 September 2005 - 22:19

    Joakim:

    Just writing something, then. I can't really think of anything worth saying. So, have fun reading this and have fun at schol or whatever.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 27625

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: