komma's en punten - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu komma's en punten - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

komma's en punten

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

05 September 2005 | Noorwegen, Oslo

Kjære alle sammen,

De afgelopen tijd stond een beetje in het teken van 'computerfrustraties'. Zo heb ik me dagen moeten bezighouden met het uitvinden hoe ik duizenden komma's om kon zetten in punten, zonder dat handmatig te moeten doen... Ik kan dat nu op een hele computernerd manier doen in het programma UNIX! En sinds vrijdag heb ik eindelijk wat vooruitgang geboekt met mijn onderzoek..! Mn begeleider is vandaag als het goed is ook teruggekomen uit Japan, maar ik heb hem nog niet gezien..

Gelukkig heb ik ook nog wel wat anders gedaan dan alleen maar gefrustreerd achter de computer zitten.. Vorige week zaterdag had ik een blitz bezoek aan Nederland: mijn vader is 60 geworden en hij gaf een groot feest en wilde toch graag dat ik er ook bij zou zijn. Roel was mee als mijn 'date' dus dat schepte veel verwarring onder mijn familie en de vrienden van mijn ouders... Maar was erg leuk, maar wel heel vreemd om ineens in Nederland rond te fietsen...
Woensdag heb ik een kroegentocht 'downtown' gehad, met mijn buddy-groep en een noorse buddygroep. Hebben een aantal goedkope kroegen bezocht (waar je dus niet E7 per biertje betaald..). Vrijdag was er in een andere studentenwijk een funk-bandje wat optrad, erg leuk en lekker gedansd! Zaterdag had ik een feest van mijn nieuwe studievereniging hier. Als dank dat ik in het kafe ga werken, kreeg ik een overheerlijke maaltijd en maarliefst 4 drankjes aangeboden. Verder was er een soort van speurtocht over de campus en daarna was het feest.. Na een aantal uur noors praten, ben ik toch maar op engels over geschakeld, is toch wel lastig met muziek erbij om dan noorse gesprekken te volgen.. Maar was in ieder geval een leuk feest, lag pas om 7u in mn bed... Ze hebben trouwens bij de dames WC een kamertje met een bed dat bedoeld is om even te gaan liggen als je je niet goed voelt wegens menstruatie/zwangerschap of wat dan ook, maar deze ruimte wordt in de volksmond de sex-room genoemd.. Dus toen ik daar met mijn 2 medebarsters inging om ongestoord te kunnen praten over de relatieproblemen van een van hen, werd mij sterk afgeraden om op het bed te gaan zitten..

En nee, ik ben niet in een drankorgel veranderd, heb ook nog wel wat andere dingen gedaan hoor! Ben lid geworden van de sportschool en ben weer flink aan het aerobicen en spinnen! Doe dat wel overdag en niet aan het eind, want dan valt de terugweg bijzonder zwaar (moet nog een 5km bergop fietsen..).
Gister was het hier de opening van 'het jaar van het buitenleven'. Bij het meer dat 5 min bij mij vandaan is, waren allerlei activiteiten. Ik heb samen met 3 meisjes een wandeling gemaakt met allerlei vragen over Noorwegen en Pakistan en we hebben een heus diploma gekregen! Met deze 3 meisjes ben ik ook een 'eetclub' begonnen.
Verder heb ik met mijn huisgenoot een huisvergadering opgezet, maar helaas heeft tot nu toe pas de helft toegezegd te komen. Heb niet zulke hele gezellige huisgenoten: als ik ze al zie is dat over het algemeen maar 5 seconden. Maar gelukkig is Joachim erg aardig, ik mag boeken van m lenen en hij vindt het wel leuk om in de keuken te zitten en thee te drinken en de finale van de Bachelor 7 te kijken...!

Deze week ga ik in het cafe beginnen van mijn studievereniging, ben benieuwd. Kan het in ieder geval erg goed vinden met mijn 2 medebarrers, Christine en Silja. Volgens mij zijn er ook veel leuke mensen bij deze vereniging hoewel de mannen niet helemaal mijn type zijn, voornamelijk Metallica achtige jongens (dus veeeel lang haar en baarden) en anders lijken ze wel op Bjørn of Benny van ABBA! Heb er al veel klachten over gehoord en verraste verhalen over 'jongens die ineens knap waren nu ze hun haar hadden geknipt..'

Maar ik ga weer wat nuttigs doen. Blijft leuk om mailtjes en berichtjes te ontvangen, dus daar vooral mee doorgaan!

Veel liefs, Heleen

  • 06 September 2005 - 11:58

    Christian:

    Hey Stralende! Dacht al even: Je bent daar elke dag in de sexroom, hangt alleen maar achter de bar keihard bier achter over te slaan etc want zo kennen we je natuurlijk he.... maar gelukkig doe je ook nog wat aan sport! Het kind zit niet stil, veel plezier daar nog! X Christian

  • 07 September 2005 - 21:00

    Simon:

    Heej, even alles bijgelezen, had ik nog niet gedaan sorrysorry. Hier is het nog steeds leuk! Het onderzoek gaat als een tierelier en volgende week bind ik al mijn sh#t op mijn fietsje voor een tochtje van een dag of tien. Naar de zee en de bergen! (Gaspésie = oostkust). Morgen heb ik een gesprek met mijn docent over o.a. een PhD-plek voor een buitenlandse student??? Wat is dat nou weer....word er een beetje bang van. Ik laat nog wel wat horen. Drink nog maar een biertje.

    Salut! Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 27631

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: