wafels en quizes - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu wafels en quizes - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

wafels en quizes

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

12 September 2005 | Noorwegen, Oslo

Kjære alle sammen,

Terwijl jullie nog hoge temperaturen genieten, is het hier ook nog steeds aangenaam hoor! Vandaag weer lekker in de zon gelunched en mijn nieuwe simkaart geinstalleerd, jaja, ik heb weer een Noors mobiel nummer (was een hele gunstige aanbieding) dus vanaf nu kunnen jullie mij bellen/smsen op het volgende nummer:

+47 99868059

Afgelopen week heb ik in het cafe gewerkt, heb ruim 100 wafels gebakken! Dus die dingen kan ik eigenlijk niet meer zien, maar ik moet ze iedere week nog bakken.. gelukkig werk ik nu nog maar 2u en niet 4u zoals afgelopen week (was een filmweek). Maar was erg leuk! Kan nu allerlei soorten koffie maken! en ook erg gezellig.

RF (realfaget, is zoiets als beta faculteit, en tevens naam voor mijn nieuwe vereniging hier) is helemaal mijn vereniging! Werk er iedere woensdag in het cafe en ben nu van plan er iedere vrijdag te zijn; er wordt dan een quiz gehouden, klinkt saai, maar is echt ongelooflijk leuk! Je speelt in team van maximaal 5 en iedere week zijn er andere mensen die de vragen (30) hebben gemaakt. Het was ongelooflijk moeilijk, maar we zaten nog bij de eerste 10. Ik ben nu bezig met het opstellen van een quiz, met veel moeilijke vragen over Nederland...
Komende vrijdag is er een Las Vegas feest bij RF, met allerlei casino spelletjes en je kunt je ook laten trouwen; heb verscheidene aanzoeken gehad ;)
Vanavond ga ik er misschien ook weer naar toe, dan wordt de verkiezingsuitslag (jaja, het zijn verkiezingen hier) bekent gemaakt.

Dinsdag heb ik mijn huisvergadering gehad; uiteindelijk waren we met 4 van de 6 die gebruik maken van de keuken, dus dat viel heel erg mee! Hebben een grote schoonmaak gehouden; een garnalensalade uit 1998 weggegooid en ook een hele hoop pakken 'bewegende meel en suiker'.. is nu ook wel wat gezelliger in huis, gelukkig..

Gister heb ik bijna 6 uur gewandeld in de bossen die werkelijk in mijn achtertuin liggen. Was 's ochtends met Eva, Merel en Marion vertrokken; Eva is Noors en ging naar een kerkje dat midden in de bossen ligt en wij hebben haar daar afgezet; echt heel grappig om ineens midden in een bos een kerk te zien, kerkklokken te horen luiden en mensen op fietsen en wandelaars daar naar binnen te zien gaan.. met zn drieen zijn we door gelopen naar een meertje waar we hadden afgesproken met een hele troep internationalen. Daar gegeten en vervolgens weer terug gelopen. Was heerlijk om weer te wandelen en gelukkig gaf mijn kleine teen ook geen problemen!

Verder zit ik nu dagelijks naast Per Inge, een Noor met wie ik nog vakken heb gevolgd in Bergen. Hij doet nu zijn masters hier in Oslo, dus dat was ook wel weer heel erg toevallig!

Komend weekend ga ik mijn visdebuut maken! Hoop wat te vangen en dan super verse vis als avondeten te hebben!

Nog een paar 'Noorwegen wist je datjes':

De minister van onderwijs is tevens minister van defensie.. rare combi!

Vandaag wordt er in de winkels geen alcohol verkocht (hangt een dekentje overheen) vanwege de verkeizingen, doordeweeks mag er sowieso na 20u niet meer verkocht worden in de winkels en in het weekend na 18u.

had nog wat, maar ben ik weer vergeten.. dus dat was het dan voor nu!

Veel liefs, Heleen

• 12 September 2005 - 13:42

Sloes:

Hey daar,
    Klinkt supergezellig daar! Volgens mij ben je al goed aan het intergreren!
    Tot de 7e! Ik mail nog hoelaat etc (brief ligt thuis en ik niet)...
    X

• 13 September 2005 - 06:32

Niekolaas:

Oy Heleentje,

Wat een toevalligheden daaro in het hoge Scandinavie. Ik hoop dat terug in Nederland per TOEVAL een wafel en een kopje koffie worden genuttigd waarbij we onze veldfoto's kunnen vergelijken. Over toeval gesproken. Was in Christchurch aan het wandelen raak ik aan de praat met wat mede wandelaars, blijkt 1 daarvan met Wim Hoek in de klas gezeten te hebben en Van Asch en van de Perk nog te kennen. Klein wereldje he!!
    Heleen, geniet!

liefs Niek

• 13 September 2005 - 13:03

Veronique:

Hai heleen,
    Ik heb eindelijk het adres gevonden van jou site...Leuk!!!!
    Jeetje, was wel geschrokken van het verhaal op de alpenweek van Janne, van je voet. Maar gelukkig kun je nu weer lekker beren vangen in de noorse bossen.
    Veel succes met je onderzoek, en geniet van alle lekkere Noren....
    Tot op de stuwdam in de bergell?

• 14 September 2005 - 18:14

Larah:

Hey!
    Klinkt allemaal super leuk! Wel goed onthouden hoe je wafels moet bakken, dan kan je dat hier in huis ook een keertje doen, maar dat lijkt me niet zo lastig als je ze zo vaak moet maken :).
    Veel plezier daar! x larah

• 25 September 2005 - 21:00

Japke:

Hee leen!
    Met wie ben je nu getrouwd, of ben je inmiddels al gescheiden? Mijn kinderkamp was zeker geslaagd en student-assistent spelen bij bodemkundepracticum is ook zeker leuk!
    Tot je volgende verhaal!
    dikke kus