bijna weer naar Nederland.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu bijna weer naar Nederland.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

bijna weer naar Nederland..

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

07 November 2005 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,
Na een week lang regen, schijnt hier eindelijk de zon weer! maar hier mijn een-na-laatste update uit Oslo, volgende week dinsdag kom ik alweer naar Nederland... en woensdag verwacht ik weer in Utrecht te zijn; wat gaat de tijd toch snel...

Vorige week zijn mijn ouders langs geweest; helaas hadden ze erge pech met het weer, maar ze hebben daardoor extra veel musea kunnen bekijken... Maar was erg leuk om ze even te zien, lekker uit eten te kunnen gaan.. zijn ook het parlement wezen bekijken (mooi gebouw..) en naar een concert van het studenten symfonish orkest geweest met een vrouwelijke dirigent van slechts 28! nog nooit gezien... Ook zijn mn ouders in het kafe wezen kijken waar ik werk.

Vorige week zaterdag had ik een gala hier (heel handig dat mn ouders er net waren: konden ze mn jurk en schoenen meenemen :) ). Het 1e deel vond plaats in het chemie gebouw: we kregen een welkomsdrankje en er was een blazersgroep aan het spelen. Daarna moesten we aan tafel (er was een tafelindeling) en kregen we na de nodige speeches en toasts (ik heb geweigerd voor Johan Olav Kos te toasten, aangezien ik de enige niet-noor was..) knakworst en aardappelpuree. Niet het meest fancy diner, maar een traditie... Na een paar uur moesten we ons 2 aan 2 opstellen (met je 'tafelpartner') en gingen we in 'polonaise' het hele gebouw door, met de blazersband voorop. klinkt misschien erg saai, maar was echt heel leuk! iedereen was aan het dansen en we moesten steeds poortjes maken ed, en hebben echt het hele gebouw gezien (en dat is groooot). Vervolgens zijn we naar onze 'kelder' afgetogen en hebben daar het feest voortgezet.

Tenslotte ben ik voor een paar dagen naar Kopenhagen geweest om daar een conferentie bij te wonen van glaciologen uit Noord-Europa. ben er met de nachtbus naar toe gegaan, dus ben die 3 dagen doorgekomen door veeeeel koffie te drinken. Gelukkig kregen we dat regelmatig samen met koekjes en cake.. en na de hele dag naar praatjes te hebben geluisterd kregen we gratis bier op onze nuchtere magen (als 'icebreaker') dus na het diner vond iedereen het leuk om nog even de stad in te gaan, dus ik was niet de enige die koffie nodig had.... erg grappig om 40 jarigen de hele nacht te zien dansen..!
Het was in ieder geval erg interessant: heb ook een boorkern met heeeeel oud ijs aangeraakt, en ben wat aan het lobbien voor werk. Kan misschien een PhD in Kopenhagen krijgen (met veldwerken op Groenland), maar meot daar nog wel goed over nadenken...
Ook met een vriendin afgesproken die ik nog uit Bergen ken, was erg leuk om haar weer te zien. Ook de nieuwe Wallace&Gromit film gezien, een aanrader!

Nou ja, dat was het wel weer voor even... ik kom dus al super snel naar nederland, dus ik wil graag weer iedereen zien!

Liefs Heleen

  • 07 November 2005 - 21:48

    Niekolaas:

    Hey Heleen, poeh Phd aangeboden gekregen das nie verkeerd, is dat misschien toevallig bij JP Steffensen?? Die ben ik tegengekomen in Canberra bij een congres, doet veel ijskernonderzoek. Afijn je bent in ieder geval voor aanvang van de winter in Nederland terug!! Al bijna afgestudeerd trouwens??
    Hier nog effe 6 weken doorzetten,

    liefs Niek

  • 08 November 2005 - 15:34

    Marloes:

    Hey Leen,
    Larah heeft afgelopen weekend het hele huis voor je schoongmaakt, dus we kunnen je weer verwelkomen ;-).

    Tot woensdag!
    Lfs, Marloes

  • 08 November 2005 - 21:30

    M10:

    ha lief leentje!volgensmijgaathetjeerggoed.dezecomputerkangeenspaaties,sorry(hoopdatjeerchocola vankanmaken).hierishetzeerleuk.denkdatphdingrenobleveelbeterideeis,daarishetpasechtgezellig. hoopjeweerindecmbertezien, veelliefsm10

  • 09 November 2005 - 21:17

    Larah:

    jaja, ruim 4 uur hard poetsen :) Hopelijk is het volgende week ook nog zo schoon! Geniet van je laatste week en tot snel!
    x larah

  • 10 November 2005 - 12:31

    Christian:

    Hey Stralende! Heb je je een beetje gedragen tijdens het gala....? Als je in Nederland bent moet je me maar snel bellen voor een kop thee, nieuw nr: 0642101598. X Christian

  • 15 November 2005 - 12:47

    Sil:

    Hey Heleen!

    Klinkt nog steeds allemaal bijzonder wat je daar doet. Super tof ook van die conferentie! Tot snel in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 27615

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: