Slecht weer bestaat niet! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu Slecht weer bestaat niet! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

Slecht weer bestaat niet!

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

04 Oktober 2005 | Noorwegen, Oslo

Kjære alle sammen,

Hier weer een berichtje uit het zonnige noorden! Net als jullie heb ik de afgelopen veeeel regen gehad.. dat was jammer, want wegens herinstallatie van de computers had ik een paar dagen vrij.. die heb ik dus maar doorgebracht met lezen, winkelen, stadhuis bezoeken en net als vele Noren in regenpak wandelen...! Ik had gedacht dat ik de enige zou zijn, maar mooi niet dus... de Noren hebben een gezegde wat zoveel wil zeggen als: slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding...
Uiteraard had ik weer problemen met de computer na deze herinstallatie, maar die zijn gelukkig binnen een paar uur opgelost..


Zondag was het gelukkig weer mooi weer en heb ik samen met Christine een bergje beklommen bestaande uit een gesteente wat alleen daar, op Antartica en ergens in Oost-Afrika voorkomt. Verder hadden we ook een super mooi uitzicht over Oslo en het fjord.

Verder heb ik natuurlijk weer de nodige feesten gehad.. Afgelopen vrijdag heb ik aantal mensen 'Hints' geleerd, ze vonden het fantastisch, met name het wijzende gebaar met je andere vinger op de neus wanneer iemand het goed heeft, is hier helemaal doorgebroken, althans, in een beperkte groep van 4... Zaterdag had ik eerst een feest voor de mensen die in het Cafe werken en vervolgens een 'housewarming party' van 2 mensen van RF, waaronder inmiddels mijn ex-echtgenoot... tja, ik ben reeds gescheiden..

Gister heb ik met Merel (NL) en Marion (Oostenrijk) het theater bezocht: de Nachtegaal naar het sprookje van Hans Christian Andersen. Erg leuk en kon het ook prima volgen!

Naar de gletsjer ben ik nog niet geweest, was bang dat ze me vergeten waren, dus had een mailtje gestuurd met de vraag of ik eigen materiaal moest meenemen als stijgijzers en pickel en toen ik daar maar geen reactie op kreeg werd ik erg ongerust.. maar gister kreeg ik dan toch een mailtje dat ze dat wel voor me konden regelen. Ze zijn dus nog niet geweest en ze zijn me niet vergeten, maar ik weet dus nog steeds niet wanneer ik ga, en ik hoop wel snel, want anders ben ik hier niet als Marloes komt (en die komt vrijdag al, maar gelukkig wel 10 dagen, dus ik zal haar sowieso zien..).

Maar ik ga weer verder met het onderzoek en dan lekker pauze houden in de zon!

Veel liefs, Heleen

  • 20 April 2006 - 12:52

    Henning:

    Hei hei..
    Forstår ikke en dritt..
    Men jeg er enig i overskriften..

    Mange hilsenener fra nord:)

    Translation from norwegian:
    Hey hey..
    Don't understand shit..
    But I agree with your headline..

    Many greetings from the north;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 27622

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: