het sneeuwt!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu het sneeuwt!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

het sneeuwt!!

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

25 Oktober 2005 | Noorwegen, Oslo

Kjære alle sammen,

HET SNEEUWT!!!! En niet zo'n beetje ook.. ben vandaag maar naar de universiteit gelopen, ipv met de fiets, omdat ik dat toch wat te gevaarlijk vind: auto's zijn hier toch minder gewend aan fietsers en het is nu slecht zicht en ik ga bergafwaarts toch behoorlijk hard... maar een wandeling door de sneeuw vind ik niet erg hoor! Helaas wordt het vanaf morgen weer warmer, dus dan gaat het hier een grote modderzooi worden..

Ik ben nog steeds in een soort roes van mijn gletsjer trip, erg leuk ook om iedereen razend jaloers te maken, en dat kan ik zo weer, want ga vandaag mn foto's halen! Maar kreeg net een foto van mij op Nigardsbreen van Miriam, dus die zal ik zo bijvoegen. Maar zal morgen wat andere foto's scannen en die toevoegen... Met het onderzoek ben ik zo goed als klaar, ben klaar om weer naar Nederland te komen en daar met het modelleren te beginnen! Ben nu het verslag aan het bijwerken. Volgende week ga ik voor een paar dagen naar Kopenhagen om daar een symposium bij te wonen over de glaciologische onderzoeken die gedaan worden in Noorwegen, Zweden en Denemarken. Mijn Nederlandse begeleider houdt daar het openingspraatje, dus dat is wel heel grappig..!

Maar ik kom op tv, en wel de Oostenrijkse...! jaja.. ik ga hier geregeld piano pingelen in de studenten kapel (is toch nooit iemand) maar toen ik daar afgelopen donderdag naar toe ging, kwam er op gegeven moment een priester binnen met een cameraman en regiseur. Ik stopte gelijk met spelen, maar de regiseur had het 'briljante' idee dat ik moest piano spelen en dan zou de priester binnenkomen, een kaars aansteken en vervolgens naar mij komen en een gesprek beginnen.... Ik heb alleen maar heeeel hard lopen denken: denk niet na over wat je aan het spelen bent (want dan raak ik in de war en moet ik weer opnieuw beginnen) en een enorm rode kop gekregen toen de camera over de schouder van de priester op mij gericht was en ik krom Noors aan het praten was... maargoed, het ging erom dat er hier een nieuwe Bisschop is geinstalleerd en die heeft 15 jaar in Oostenrijk gewoond en nu wilden ze het christelijke leven in Noorwegen filmen (moeten ze net mij hebben...). Vervolgens gingen ze ook nog mijn handen filmen terwijl ik weer moest spelen; ik had op mijn linkerhand het woord KAPPER staan, omdat ik Justyna eraan moest herinnneren dat ze een afspraak moest maken voor ons bij een gratis kapper (ga daar als het goed is vrijdag heen, hoop dat het niet mislukt...). Dus heb maar bedacht dat ze iemand anders laten spelen (omdat geluidskwaliteit niet zo goed is), iemands anders handen laten zien en mijn stem wordt nagesynchroniseerd...

Verder heb ik iets nieuws in de sportschool uitgeprobeerd: bal. Je hebt een soort skippybal waarmee je allerlei oefeningen doet; ik had grote moeite om er niet af te vallen (is toch niet helemaal mijn ding). Stel je mij voor met mn handen op de grond en mn voeten op die bal...
Ik ben begonnen met hardlopen! Als ik terugben ga ik meedoen met een 24uurs race (BotS), een wedstrijd voor alle Studenten Alpiene Clubs. Wordt er zwaar, dus moet goed trainen. Dus ik heb in de sneeuw hardgelopen en vond het nog leuk ook!

Dat waren wel weer even mijn avonturen. Natuurlijk heb ik weer deelgenomen aan de quiz, gewerkt in het Kafe en naar een afstudeerfeestje geweest, gezellige diners gehad, etc, maar daar zal ik jullie verder niet meer mee lastig vallen.. ;-)

Oh ja, afgelopen zondag heb ik gecollecteerd. Ze hebben hier jaarlijks een 'tv actie' met ieder jaar een ander doel: dit jaar was het thema: geweld tegen vrouwen. Ik heb samen met Justyna een paar uur met een bus rondgelopen. We waren met ongelooflijk veel mensen, dus op gegeven moment vroegen we ipv 'wilt u de tv actie steunen??' 'heeft u de tv actie al gesteund??'...

Tenslotte: Komende zaterdag komen mn ouders, die ga ik dus Oslo laten zien. Hoop dat ze het gaat bevallen! Ook fijn dat ze met de auto komen, want kan ik gelijk wat spullen (boeken, zomerkleren) aan ze meegeven, scheelt mij weer gewicht!

Liefs Heleen

  • 25 Oktober 2005 - 12:56

    SLoeS:

    Hahaha, ik zie je al helemaal zitten achter de piano! Maar wel stoer hoor!
    En ben errug benieuwd naar je foto's ;-)

    X

  • 26 Oktober 2005 - 10:03

    Heleen:

    Ok, ik ben om; ik moet toch ook aan de digitale camera...! Foto's vallen een beetje tegen, maar heb wat gescanned... met die steenboor heb ik dus ook staan boren...
    liefs Heleen

  • 26 Oktober 2005 - 10:28

    SLoeS:

    Wow! Gave foto's hoor. Digitaal of analoog, kan me er een goede voorstelling van maken!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27628

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: