onverwacht bezoek - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Heleen Velde - WaarBenJij.nu onverwacht bezoek - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

onverwacht bezoek

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

11 Maart 2006 | Bolivia, Copacabana

Lieve allemaal,
Bevind me in een internetcafe in Copacabana en lees tot mijn grote verbazing dat Dirijan (studiegenoot) vandaag in Lima aankomt… hij had mijn weblog gelezen en was helemaal verbaasd dat ik hier zat. Hij zou eigenlijk naar Chili gaan loor een stage maar dat was op het laatste moment afgeblazen en hij wilde eigenlijk nog graag weg, dus toen had ik gemaild: dan kom je toch gewoon!?! En un komt ie dus… wel heel gezellig, hoop dat we elkaar gauw cuneen treffen… heb geen mobiel hier, is dus allemaal wat lastiger….
Maar de inca trail: echt SUPER gaaf! Hadden een klein groepje: 5, gids en 5 dragers (waren veel groepen van 15-20) echt geode gids, wist veel te vertellen. Ik had wel de beste conditie… gelukkig viel het mee met de drukte op de paden, alleen de laatste dag was echt super druk. Maar waren leuke mensen in mijn groep, mis ze nu een beetje…. En veeeeel geluk met het weer gehad (is eigenlijk regenseizoen nu, maar hebben maar 2 kleine buien gehad). Ook veel besneeuwde Bergen gezien, echt heeel mooi!
Gister terug gekomen en toen gelijk de bus naar Puno en daarna Copacabana geçnomen. Dat was nog wel een geode: had maandag n leen ticket geboekt en die moest ik vrijdag ergens anders ophalen, maar daar wisten ze van Niké, dus er werd drug gebeld. Uiteindelijk op een andere locatie heel lang mete en peruaanse jongen gepraat (die liebre wilde dat ik bleef, dan zou hij mije en city tour geven langs alle bars ed…) en uiteindelijk met hem in een taxi beland naar het busstation alwaar iemand met mijn ticket moest zijn. Die konden we eerst niet vinden, maar na wat gebel uiteindelijk wel en toen zat ik om 22u toch nog in de bus…. Heb eigenlijk best wel goed geslapen in de bus, weas zo moe…

Hoe zijn de verkiezingen afgelopen???

Ik ga hier nog even wat rondlopen, lekkere dingen eten. Heb net 2 avocado´s 2 bananen en 3 rare vruchten voor nog geen 50ct gekocht… is echt zo goedkoop hier!

Veel liefs, Heleen

  • 11 Maart 2006 - 20:10

    Janne:

    hee heleen!!

    klinkt goed hoor!! ben benieuwd naar de foto's. Jij naar de zon, ik naar de sneeuw, volgende week crashen, joehoe!! jaja, lekker leven is de leus :) dus dat doen we alvast goed! geniet er nog maar lekker van en dan zie ik je snel weer op de high-tea-date..
    xxJanne

  • 12 Maart 2006 - 01:20

    Dirkjan:

    Ik heb de volkskrant bij me van zaterdag. hopelijk vind ik je dan ben je weer uptodate over de allochtone kiezers etc.. pff drukte en hitte hier joh. Laters

  • 13 Maart 2006 - 04:06

    Christian:

    O Stralende!

    Ik voel me net een falende
    Zit in Sydney in de zon
    Alsof ik de hoofdprijs won
    Toch Peru is zo fijn
    Kon ik daar maar even zijn

    X Christian

  • 13 Maart 2006 - 10:39

    Dineke:

    Haaai!
    Nou van mij geen diepzinnig gedichtje hoor :) maar goed heb je Dirkjan al ontmoet?? Ben druk m'n tentamens aan het leren.. maar goed na deze week ben ik er weer vanaf. Ik denk dat de culturele zondag wel gaat lukken trouwens maar weet nog niet zeker. Nou veel plezier nog want ik zie dat je al weer bijna terug komt dus geniet er nog even van!!

  • 14 Maart 2006 - 14:10

    Sloes:

    Wat een verschil: jij daar in het warme Peru en ik net terug van een paar dagen lekker boarden...-16 op de piste!!
    Het stemmen is helemaal goed gegaan, in Utrecht waren PvdA en SP de grote winnaars...wanneer kom je ook alweer terug??

  • 15 Maart 2006 - 16:55

    Sara:

    Heey Helleentje!
    Oh, cusco, puno, copacabana, dat wil ik ook weer allemaal!!! Hummm wat is Peru toch mooi! Wat is de Andes toch mooi! Wat zijn de mensen toch aardig! Oh en als je nog in Nasca komt moet je Ronald (gids & broer van Paul) voor me opzoeken en de groetjes geven! A'a'a'a'a' leuk! Jammer dat ik je zo lang niet spreek. WEl in NL zijn he als ik terug kom???

    xxxxxxx y muchos besitos
    Sara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 27581

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: