salsa en spierpijn - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu salsa en spierpijn - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Heleen Velde - WaarBenJij.nu

salsa en spierpijn

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

12 Oktober 2005 | Noorwegen, Oslo

Hei hei!

Hierbij weer een samenvatting van mijn avonturen in Oslo...

Vorige week heb ik mijn danskunsten uitgeprobeerd.. Justyna en Christine waren van mening dat ik makkelijk naar een salsa 2 les meekon, hoewel ik deze dans niet beheers (ik heb ooit 1 proefles gehad...). Het eerste half uur was een regelrechte ramp: ik kon er niks van en zeker de eerste jongen met wie ik danste kon dat absoluut niet waarderen... en helaas is er hier in Noorwegen een OVERSCHOT aan MANNEN dus ik kon ook niet rustig aan de kant gaan zitten... maar aan het eind van de les kon ik toch heel aardig meekomen en het was ook leuk om Noors te praten met mijn danspartners. Daarna gingen we met de hele klas naar een dansfeest, waar nog steeds een overschot aan mannen was, dus ik heb de hele avond gesalsa’d, maar ook geswinged, gejived en getango’d! Erg lachen en erg fijn dat de meeste mannen goed konden leiden (want ik ken al die dansen niet) en heb zelfs met een Mexicaan gesalsa’d; dan merk je toch wel dat het bij hem een veel natuurlijker beweging is en dat hij niet de regeltjes volgt zoals de Noren...

Donderdag heb ik boerenkool gemaakt voor Merel en Marion. Merel en ik hebben Marion geleerd dat ze een kuiltje moet maken voor de jus en alles moet prakken, wat ze braaf deed! Vervolgens zijn we naar Million Dollar Baby geweest die op groot scherm in mijn studentendorp werd getoond. Op gegeven moment werd het me iets teveel en was ik bang dat ik flauw zou vallen (was een niet zo goed geventileerde ruimte en een gebroken neus en veel bloed en klappen, daar kan ik toch nog steeds niet zo goed tegen), maar is gelukkig net gebeurd.. Wel een goed, maar trieste film..

Momenteel is Marloes, mijn huisgenote uit Utrecht op bezoek. Vanwege de duitse bom en de mist is ze hier met een vertraging van 6 uur afgelopen vrijdag dan toch aangekomen. Dus ik heb Marloes in 1x naar de campus laten komen waar ze bij de quiz kon aanschuifen. Zaterdag zijn we bij een bakkerij koffie gaan drinken met gebak; ze hebben daar ongelooflijk lekkere zelfgemaakte jam (waarvan je zeveel mag eten als je wilt, mmmm). ’s Middags met Marion en Merel een rondje om Sognsvann gelopen (meer), helaas was het niet zulk mooi weer, dus geen grote wandeling. Daarna samen met Christine, Justyna en Eli gaan eten. Zondag ‘downtown’ laten zien; het was ineens toch mooi weer, dus dat was super. Een museum in geweest, naar een uitzichtspunt geweest en het Vigelandpark bekeken. En een reis voor Marloes naar Bergen geregeld. Daarna met Merel en Marion eten en naar de film Constantine: ik heb nog nooit zo’n slechte film gezien!

Maandag moest ik toch weer aan de slag, even met Marloes koffie gedronken op de campus: ze kunnen hier namelijk heel cool vormen maken in het schuim; Marloes heeft een foto gemaakt van de koffie, maar haar snoertje van de camera niet mee, maar hopelijk kan ik volgende week een foto op mn site zetten, dan kunnen jullie snappen hoe ongelooflijk cool het is! Daarna is ze zelf de stad in gegaan. En gister is ze dan voor 3 dagen naar Bergen vertrokken.

Ik ben weer met Merel en Marion naar de IKEA afgetogen... om te eten en nutteloze dingen te kopen. Blijft grappig hoe ongelooflijk populair IKEA is; er gaat een gratis bus naartoe en het is tot 23u open... Ook ben ik naar een ‘styrke og spenning’ les gegaan: oftwel: een zware krachttraining met opdrukken en gewichten heffen; verga van de spierpijn nu... maar denk dat het wel een goede training is voor de BotS dus wil er wel wekelijks naartoe gaan nu...

Wanneer ik naar Nigardsbreen ga is nog steeds onduidelijk; ze zijn me niet vergeten, maar het weer is gewoonweg steeds niet goed genoeg.. ze willen eigenlijk deze week gaan, maar de weersvoorspelling ziet er niet zo goed uit... :(
Vrijdag op zaterdag gaan Marloes en ik hopelijk deelnemen aan een huttentocht van RF, maar er is dus een kleine kans dat dat niet doorgaat, omdat ik dan op Nigardsbreen ben...

Ondertussen is mijn huis een beetje aan het leeglopen: mijn gebouw is niet meer gerenoveerd sinds 40 jaar terug toen het gebouwd werd, dus daar willen ze in december mee beginnen, dus daarom moet iedereen doorverhuizen, behalve ik, aangezien ik dan toch weer in NL ben... Dus mijn buurvrouw en Joakim zijn al weg.. alleen Markus en een meisje met wie ik nooit praat, zijn er nog. Gelukkig is er afgelopen week een Deen bijgekomen die hier voor 6 weken is. Een erg sociale jongen met radio, dus dat is mooi! Marloes heeft gevraagd of hij ons zaterdag mee uit wil nemen in het centrum (ik ga altijd uit op de campus, omdat het in het centrum onbetaalbaar is en RF toch hartstikke leuk is en een stuk praktischer)..

Tot zover de update!

Veel liefs, Heleen

  • 12 Oktober 2005 - 11:49

    Dineke:

    HEe helena!
    Dan maar eens een berichtje van mij :)
    Klinkt nog steeds leuk allemaal alleen hoor niks over je onderzoek? Lukt dat nog een beetje? Ik hoop dat de gletsjer doorgaat en ik ben bij million dollar baby in slaap gevallen ipv flauwgevallen...
    Nou ik mail/bel wel weer
    daag

  • 12 Oktober 2005 - 21:27

    Marloes:

    Hei Heleen!
    Jaja, een berichtje vanuit Bergen! Hier is alles helemaal ok, heb dit keer een leuk hostel gevonden met veel leukere mensen. Maarrrr, morgen kom ik weer naar je toe om je met mijn gezelschap te verblijden! Heb nu al zin in de huttentocht :-).
    See you soon!
    X Marloes

  • 13 Oktober 2005 - 12:14

    Heleen:

    Lieve allemaal,
    had vandaag eindelijk bericht over de gletsjer: vertrek zaterdag naar het westen (Førde) met de auto: zondag vlieg ik met de heli naar Ålfotbreen, daarna naar Nigardsbreen en dan weer overnachten in Førde. Maandag met de heli naar Austdalsbreen en dinsdag dan weer naar Oslo... ik ga dus lekker veel vliegen en in de sneeuw graven! Heb echt super veel zin!
    Enig nadeel is dat ik nu niet met de huttentocht meekan, maar gelukkig wordt Marloes goed opgevangen door Martin (Deense huisgenoot), hij gaat haar mee de stad innemen...
    Veel liefs, Heleen

  • 14 Oktober 2005 - 05:51

    Niekolaas:

    Hey Heleen,

    Sjongejonge, dacht dat ik een speciaal veldwerk had met men helicopter vluchie, Heleen heeft gewoon meerdere helikoptervluchten, toe maar. Ik heb net vette resultaten binnen, ben een eindmoraine aan het dateren die nog nooit gedateerd is en waar van men denkt dat ie Jonge Dryas ouderdom is, ik denk dat ie ouder is en dat er geen YD op het zuidelijk halfrond was.....fingers cross!!
    Vergeet je winterjas niet dicht te ritsen als je naar buiten gaat dan zal ik men korte broek niet vergeten aan te trekken!!

    liefs Niek

  • 14 Oktober 2005 - 16:09

    Veronique:

    Hai Heleen,
    Ja hoor, we doen mee met de bots!!! We moeten alleen nog maar een naam verzinnen, UFSAC...?
    Hopelijk kun je in Oslo ook trainen voor de battle, we gaan er hier ook lekker hard voor trainen....zondag een halve marathon rennen ( wellicht kan ik ook hierna geen stap meer verzetten)
    Geniet!!!!
    Liefs veronique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Nou, omdat ik dit weblog toch met enige regelmaat gebruik, toch maar stukje over mezelf (mocht iemand ooit op mijn foto klikken oid...). Ik ben afgestudeerd Fysisch Geograaf aan de Universiteit Utrecht met als afstudeerrichtingen Klimaatsverandering, Hydrologie en Glaciologie. Ik heb een hoop hobby's, waaronder klimmen, alpinisme, racefietsen, pianospelen, etc. etc. Nou, dat was het eigenlijk wel weer... Liefs Heleen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 27632

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: